HTML

Vonatozni márpedig kell!

Kilométerek, sínek, mozdonyok, vonatok, városok, emberek, állomások, jelzők, utazás. A gmarc nevű nick utazgatásai, főleg vaspályán.

Legutóbbi hozzászólók

  • jim68: Üdv.rendesen megfertőztetek éngem is.Elkezdtem bebarangolni az országot (vasúton) Elöször is vette... (2013.04.06. 10:32) A vonatozás művészete
  • jim68: Igen, sok ilyen állomást látni! Az enyészet eszi őket. Pedig, biztos lehetne hasznosíthatni, esetl... (2013.04.06. 10:15) Elvesző értékek I.
  • hangadam: @jazzcool: Lehet űrjegyen is elszámolni, illetve gépi jegyen 16 állomásig. (2011.05.20. 20:12) Ötszáz felett
  • Denis a komisz: Remek írás köszönjük. Mivel közel lakom Murakeresztúrhoz,van alkalmam látni és hallani a Horvát gé... (2010.04.04. 15:23) Kennedy és barátai
  • Fricy: Klassz beszámoló. Még több ilyet! (2010.02.09. 08:58) Dilikör

Néznivalók

Szóljon hangosan az ének...!

2010.02.20. 20:36 gmarc

Hogy milyen ének? Hát a General Motors nagy sikerű motorsorozatának éneke! A horvát 2062-es sorozatú mozdonyokban a GM-EMD 16-645-ös motorja dobog, és szenzációsan jó hangja van. Igaz, én elfogult vagyok, mert hát Nohab rajongó is volnék ugye, és a Nohabokban is GM-EMD motor muzsikál, igaz, egy korábbi fejlesztési fázis, a 16-567-es.

Nyáron a nyaralási célú nyaralás közepette azért volt szerencsém néhány elég szép vonalon is utazni. Így mikor Kninből visszamentünk Splitbe, a délutáni Perković-Split személyvonattal utaztunk, és már előre bizseregtem, hiszen köztudott, hogy ezeket a vonatokat a nehéz terep miatt 2062-es (helyi becézésük Ličanka, ami utal arra, hogy a likai vidékeken volt mindig is elterjedve a típus) vontatja. A személyvonat mindössze két kocsiból állt. A mozdonyhoz igencsak közel, az első kocsi elejében foglaltam helyet, hogy minél joban halljam a muzsikát. Szerencsére a kocsik zaja sem zavaró, hiszen a horvátoknál majdnem minden kocsi tárcsafékes, így sokkal csendesebb mint tuskófékes társaik.

Nekigyűrkőztünk hát a tengerpart előtti hegyeknek, így igencsak erősen dolgozásra volt kényszerítve a mozdony. Az alábbi felvételen a filmezést Brdašce megállóhelyen kezdtem (amely a térkép közepén lévő nagy Dolac felirat O betűjénél van a domboldalban), majd a "kigyorsítás" után Preslo megállóban álltunk meg (amely a "patkó" jobb felső kanyarulatában van). A két megálló Primorski Dolac és Labin Dalmatinski állomások között található. Preslóból aztán ismét kigyorsítva felvettem, merről is jöttünk, a domboldalban ráközelítettem Brdašce megálló épületére. Szerintem elég látványosra sikerült.

Na és a hangorkán! Brdašcéból elindulva jól megfigyelhető, hogy legalább 3 fokozatot kell kapcsolni a 8-ból, mire megmozdul a két kocsi! Kvázi kézifékes elindulás volt, mindkét megálló erős emelkedőben van. A gyorsítás csúcsán a mozdony teljes erővel dolgozik, ami a csövön kifér...

Igazán megdolgoztatják ezeket a gépeket azon a terepen, de ezzel a kiváló motorral ez nem jelent gondot! :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatozas.blog.hu/api/trackback/id/tr521776693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása